En aquest espai anirem penjant el dia a dia de la nostra vida escolar.

CREIEM EN ...





JOC

Mentre juguem creixem i aprenem.
ü      Ens permet gaudir, relacionar-nos, compartir experiències, enriquir els llenguatges, en la    descoberta, en la imaginació, en la resolució de conflictes.... sempre respectant el ritme de cada infant.
P    Podem observar les necessitats, desigs, interessos,... de cada infant i d’aquesta manera les mestres programem per donar resposta a tot això.


 ELS ESPAIS I  ELS MATERIALS

ü    Ens organitzem per ambients, n’hi ha 6: la mediateca, el taller, el laboratori, l’imaginari, llums i ombres i moviment.
ü    Són rics,  de qualitat, oberts de possibilitats i propostes; això afavoreix el seu desenvolupament global.
ü        Reals i naturals que ens facin sentir com a casa.
ü       Treball manipulatiu i vivencial.


L’AUTONOMIA I LA RESPONSABILITAT

     Són la màxima prioritat. Tasques tan senzilles i funcionals com penjar-se la jaqueta, servir-se l’aigua, plegar-se el tovalló de l’esmorzar,.... són imprescindibles pel dia a dia.
ü   El paper de l’adult és d’acompanyament i guia en el seu procés d’aprenentatge i cal evitar l’anticipació.
ü       Volem un infant protagonista,  capaç d’escollir, decidir, planificar-se, actuar en conseqüència, valorar, reflexionar...


 LA RELACIÓ  ENTRE INFANTS, FAMÍLIES I MESTRES

ü       Conjuntament, família i escola hem d’anar cap  a una acció educativa compartida, en la mateixa línia. Per això donem importància al fet que les famílies entrin a l’escola, puguin participar de diferents activitats, sortides, festes,...
ü        Creiem en agrupacions flexibles en edats i nombres, ja que tenen un gran potencial educatiu.
     L’escola procura i fomenta que hi hagi un clima de confiança, seguretat i respecte. Creiem en una escola oberta, acollidora, amable, respectuosa, plural i lliure.





 “Els infants tenen necessitat de bons models. Hem de ser el que volem ensenyar”