JOC
Mentre juguem creixem i aprenem.
ü Ens permet gaudir, relacionar-nos, compartir
experiències, enriquir els llenguatges, en la descoberta, en la imaginació, en
la resolució de conflictes.... sempre respectant el ritme de cada infant.
P Podem observar les necessitats, desigs, interessos,... de cada infant i d’aquesta manera les mestres programem per donar resposta a tot això.
P Podem observar les necessitats, desigs, interessos,... de cada infant i d’aquesta manera les mestres programem per donar resposta a tot això.
ELS ESPAIS I ELS MATERIALS
ü Ens organitzem per ambients, n’hi ha 6: la mediateca, el
taller, el laboratori, l’imaginari, llums i ombres i moviment.
ü Són rics, de
qualitat, oberts de possibilitats i propostes; això afavoreix el seu
desenvolupament global.
ü Reals i naturals que ens facin sentir com a casa.
ü Treball manipulatiu i vivencial.
L’AUTONOMIA I LA RESPONSABILITAT
Són la màxima prioritat. Tasques tan senzilles i
funcionals com penjar-se la jaqueta, servir-se l’aigua, plegar-se el tovalló de
l’esmorzar,.... són imprescindibles pel dia a dia.
ü El paper de l’adult és d’acompanyament i guia en el seu
procés d’aprenentatge i cal evitar l’anticipació.
ü Volem un infant protagonista, capaç d’escollir, decidir, planificar-se,
actuar en conseqüència, valorar, reflexionar...
LA RELACIÓ ENTRE INFANTS, FAMÍLIES I MESTRES
ü Conjuntament, família i escola hem d’anar cap a una acció educativa compartida, en la
mateixa línia. Per això donem importància al fet que les famílies entrin a
l’escola, puguin participar de diferents activitats, sortides, festes,...
ü Creiem en agrupacions flexibles en edats i nombres, ja
que tenen un gran potencial educatiu.
L’escola procura i fomenta que hi hagi un clima de
confiança, seguretat i respecte. Creiem en una escola oberta, acollidora,
amable, respectuosa, plural i lliure.
“Els infants tenen necessitat de bons models.
Hem de ser el que volem ensenyar”